img

Jak pandemia wpłynęła na przyszłość e-learningu?

Elearning to szybko zmieniająca się branża. Innowacje napędzane przez technologię i potrzeby uczniów sprawiają, że nigdy nie ma nudnego momentu. Wydaje się, że pandemia przyspieszyła innowacje w tej i tak już szybko rozwijającej się branży.

Rok 2020 był rokiem pozostania w domu. Kiedy biura zostały zamknięte, a rząd kazał nam pozostać w domach, organizacje i ich pracownicy musieli się dostosować. Kiedy niektórzy ludzie zostali zwolnieni z pracy, a inni próbowali pracować w domu - pośród domowych rozproszeń - zespoły L&D zostały wezwane do działania. Nagle wzrosło zapotrzebowanie na szkolenia wirtualne, nie tylko jako zamiennik szkoleń bezpośrednich, ale także na specjalne kursy dotyczące bezpieczeństwa COVID, pracy zdalnej i zdrowia psychicznego pracowników.

Jednak w momencie, gdy świat zaczyna się ponownie otwierać, jaki wpływ na branżę e-learningową miał ostatni rok i co to oznacza na przyszłość? Aby się tego dowiedzieć, rozmawialiśmy z ekspertami z branży.

Przyszłość e-learningu

"Pandemia dała elearningowi głos". - Andy Walton, elearning Designer w Bright Horizons

W przeszłości e-learning mógł nie być preferowanym sposobem na szkolenie pracowników. Jak powiedział nam John English, były Learning & Development Lead w Poppulo, od topornej technologii do problemów z logowaniem, zawsze istniały przeszkody, aby ludzie ukończyli i zaangażowali się w cyfrowe uczenie się. Ale wszyscy pozostali sceptycy e-learningu musieli odłożyć swoje zastrzeżenia na bok, ponieważ praca zdalna nie pozostawiała innego rozwiązania szkoleniowego.

"To naprawdę staje się ekosystemem w organizacji. To wirtualne doświadczenie uczenia się jest bardzo, bardzo ważne", mówi Monika Mikulionis, Instructional Designer w Century 21 Affiliated. Uważa ona, że w czasie pandemii postrzeganie e-learningu jako oglądania slajdów w PowerPoint całkowicie się zmieniło, a organizacje dostrzegają znaczenie zespołu ds. uczenia się i rozwoju bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.

Jasnym przesłaniem, które usłyszeliśmy od wszystkich ekspertów, z którymi rozmawialiśmy, jest to, że popyt na e-learning gwałtownie wzrósł w ciągu ostatniego roku. Może to być odpowiedź na potrzebę szkoleń w czasach "nowej normalności" lub też chęć utrzymania pracowników, którzy nie mogli pracować. "Wielu pracowników poszło na urlop, gdzie nie wolno pracować, ale można się szkolić" - mówi Sangeetha Menon, menedżer ds. eLearningu i VLE w Dogs Trust.

"Moim największym spostrzeżeniem byłoby rozpoczęcie pracy nad dobrym samopoczuciem psychicznym pracowników". - Sangeetha Menon, eLearning and VLE Manager w Dogs Trust

Co ciekawe, w tym czasie wzrosła nie tylko częstotliwość korzystania z e-learningu, ale także rodzaje tworzonych kursów. Sangeetha powiedziała nam, że "początkowo było dużo więcej szkoleń dotyczących zgodności z przepisami i dużo więcej szkoleń dotyczących konkretnych ról. Teraz jest zapotrzebowanie na kursy dotyczące dobrostanu psychicznego". Sangeetha i inni eksperci podzielili się, jak nastąpił wzrost szkoleń na temat zarządzania stresem, zdolności adaptacyjnych, dobrego samopoczucia psychicznego, niepokoju i nieświadomych uprzedzeń w swoich organizacjach.

Sangeetha mówi dalej, że "zaczęliśmy rozwijać wiele kursów podczas pandemii, które dotyczyły odporności. Chodziło o mindfulness. Chodziło o radzenie sobie z niepokojem. Myślę, że większość z nich wynika z faktu, że wielu z nas pracuje w domu".

Inny z naszych ekspertów, John English, podzielił się informacją, że w odpowiedzi na to, że ludzie czują się "zmęczeni" i znużeni "gadaniem do ekranu komputera", skupili się na szkoleniu pracowników w zakresie prowadzenia bardziej efektywnych spotkań. John i jego zespół przeprowadzili ankietę wśród pracowników, aby odkryć stojące przed nimi wyzwania, a następnie stworzyli dwugodzinny plan szkoleniowy, który miał na celu zwiększenie efektywności spotkań. Poppulo uważnie przyglądało się zdrowiu psychicznemu pracowników w ciągu ostatniego roku, w tym zmieniło miesięczny biuletyn na codzienny, aby utrzymać kontakt z zespołami zdalnymi.

Sangeetha uważa, że znaczenie szkoleń na temat zdrowia psychicznego pozostanie na stałe. "Myślę, że jednym z kluczowych elementów jest to, że zdrowie psychiczne i dobre samopoczucie pracowników powinno być obszarem zainteresowania w ciągu najbliższych kilku miesięcy. W dłuższej perspektywie ma to wpływ na pracowników, ma wpływ na ich pracę".

"Kiedy próbujesz nakłonić ludzi do uczestnictwa w kursach e-learningowych, konkurujesz ze wszystkim."- John English, były Learning & Development Lead w Poppulo

Wzrost czasu spędzanego na ekranie przez pracowników ma wpływ nie tylko na zdrowie psychiczne, ale również na walkę zespołów L&D o przyciągnięcie ich uwagi. John powiedział nam, że choć praca w domu ma swoje zalety, dostawcy usług edukacyjnych mają trudniejsze zadanie niż kiedykolwiek.

"Ludzie są obecnie ubodzy w czas. Teraz, kiedy każde pojedyncze zaangażowanie w pracę odbywa się przed ekranem komputera, po prostu konkurujesz ze wszystkim. To jest biały szum, a to było wystarczająco trudne przed Coroną. Teraz jest naprawdę ciężko, mimo że potrzeba (e-learningu) jest naprawdę silna."

Dla tych, którzy produkują programy edukacyjne, są dwie bitwy: zapotrzebowanie na produkcję większej ilości treści i jak uniknąć tego, aby uczący się byli rozproszeni lub zmęczeni przez czas spędzony na ekranie. Monika powiedziała, że jest to coś, nad czym pracuje w tej chwili: "skupiamy się na tym, jak możemy sprawić, by to doświadczenie było bardziej interesujące i bardziej angażujące".

Zaangażowanie osób uczących się jest czymś, do czego czujemy ogromną pasję tutaj w Comtec. Jeśli dostarczasz materiały L&D i e-learningowe dla międzynarodowych pracowników, to Twoje treści edukacyjne powinny odzwierciedlać różnorodność językową. Badanie przeprowadzone przez Forbes wykazało, że 67% kadry zarządzającej twierdzi, że bariera językowa jest przyczyną znacznej nieefektywności i niskiego poziomu zaangażowania. Zajrzyj na nasz blog, aby dowiedzieć się jak tło kulturowe wpływa na doświadczenia w zakresie L&D i e-learningu.

Presja na szybkie tworzenie dużej ilości szkoleń nie powinna odbywać się kosztem zaangażowania uczestników, szczególnie w czasach, gdy walka o uwagę jest na najwyższym poziomie. Współpraca z doświadczonym partnerem w zakresie tłumaczeń pozwoli Ci zlokalizować treści szkoleniowe, pomagając nie tylko nawiązać kontakt z pracownikami na poziomie językowym i kulturowym, ale także zwiększyć ROI i zaangażowanie uczących się, bez narażania terminów.

"Byliśmyświadkami wymuszonej transformacji cyfrowej". - Andy Walton, projektant elearningu w Bright Horizons

Branża edukacyjna znalazła się pod ogromną presją w tym ostatnim roku, ale popyt rodzi innowacje i to właśnie widzieliśmy od wszystkich ekspertów, z którymi rozmawialiśmy w tym czasie.

Jednym z obszarów zmian, który jest bardzo mile widziany, jest skupienie się na zdrowiu psychicznym i tym, jak e-learning może je wspierać. Sangeetha z Dogs Trust nie tylko sugeruje, że organizacje powinny tworzyć moduły edukacyjne oparte na odporności i mindfulness, ale że e-learning może być wykorzystywany do promowania świadomości zdrowia psychicznego. "Powinna powstać połączona grupa zadaniowa dla L&D we wszystkich firmach, aby zobaczyć - czy możemy spojrzeć na promowanie technik mindful, które mogłyby pomóc ludziom poprzez kursy e-learningowe?".

Sugeruje ona wykorzystanie szkoleń wirtualnych i szkoleń mieszanych do tworzenia interaktywnych warsztatów. Na przykład, raz w tygodniu krótka przerwa na kawę połączona z webinarem, a nawet wieczór quizów z pracownikami.

Ale czy to oznacza, że kiedy wrócimy do normalności, e-learning wyprze szkolenia bezpośrednie? Andy z Bright Horizons nie sądzi, że tak. Mówi, że jedną z najważniejszych rzeczy, która pojawiła się w związku z pandemią, jest "uświadomienie sobie przez ludzi, że wyłącznie e-learning nigdy nie będzie drogą naprzód".

Monika jest również zwolenniczką podejścia mieszanego, ponieważ pozwala ono ludziom uczyć się wtedy, kiedy jest to dla nich odpowiednie. "Dla niektórych jest to noc, kiedy właśnie skończyli zmywać naczynia" - mówi - "ale dla innych jest to 'Muszę iść do biura i muszę zostać przeszkolony osobiście przez kogoś'. Mam więc nadzieję, że obie te rzeczy będą mogły się nadal zdarzać".

Ostatni rok rzucił światło na branżę e-learningową i jej ogromny potencjał i możliwości, ale w miarę jak ludzie zaczynają podstępnie wracać do biur, to właśnie podejście blended learning, które zdaniem naszych ekspertów jest przyszłością. Jak powiedział nam Andy, "oczywiście nadal istnieje potrzeba spotkań twarzą w twarz. Myślę, że z czasem znajdziemy złoty środek".

Jeśli tworzysz treści edukacyjne dla globalnej siły roboczej i potrzebujesz pomocy z tłumaczeniami lub lokalizacją, skontaktuj się ze mną lub z zespołem.

Dziękuję wszystkim ekspertom, którzy poświęcili swój czas i podzielili się swoimi spostrzeżeniami na potrzeby tego bloga:

  • Sangeetha Menon, kierownik ds. eLearningu i VLE w Dogs Trust
  • Andy Walton, projektant elearningu w Bright Horizons
  • Monika Mikulionis, Instructional Designer w Century 21 Affiliated
  • John English, były lider ds. nauki i rozwoju w Poppulo

P.S. Jeśli szukasz więcej wskazówek jak tworzyć angażujące treści e-learningowe dla globalnych pracowników i zarządzać wielojęzycznymi projektami e-learningowymi, zapoznaj się z naszym przewodnikiem poniżej.

Weronika Bujak

Redakcja kolumbijczyk.pl

Zobacz również