img

Co Twoja firma powinna wiedzieć o m-commerce

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Co Twoja firma powinna wiedzieć o m-commerce

Wydaje się, że dopiero wczoraj zaczęliśmy mówić o handlu elektronicznym i o tym, jak przejmuje on władzę w świecie handlu detalicznego. Ale dziś, w naszym szybko zmieniającym się i uwielbiającym smartfony społeczeństwie, mamy do czynienia z nową rewolucją - potężnym m-commerce.

Zakupy przez komórkę

Sprzedaż w handlu mobilnym w samej Wielkiej Brytanii, która już teraz rośnie w zastraszającym tempie, ma osiągnąć w 2013 roku poziom 6,61 miliarda funtów. Do 2017 roku sprzedaż ma osiągnąć niewiarygodny poziom 17 miliardów funtów.

Niedawno podano, że połowa ruchu online w House of Fraser pochodzi z urządzeń mobilnych. Uważa się, że do 2016 roku m-commerce będzie stanowił około 25% wszystkich zakupów dokonywanych przez brytyjskich konsumentów.

Jak te liczby mają się do globalnego m-commerce?

Badania przeprowadzone w 2012 roku przez Mobify, platformę technologii mobilnej, przeanalizowały aktywność 200 milionów kupujących na mobilnych stronach zakupowych, aby określić, które kraje generują największy ruch.

Najbardziej aktywnym rynkiem m-commerce sąChiny, gdzie 46% kupujących dokonuje zakupów za pomocą smartfona; nie jest to może zaskakujące, jeśli weźmiemy pod uwagę, że Chiny mają jeden z najwyższych wskaźników penetracji telefonów komórkowych na całym świecie.

Indie są tuż za nimi, z 40% kupujących używających telefonów komórkowych do dokonywania zakupów.

W innych krajach wyniki były znacznie niższe, ale z pewnością nie bez znaczenia. W Meksyku 20% kupuje przez telefon komórkowy, a w Australii i Korei Południowej 16% kupuje przez telefon komórkowy. Co zaskakujące, w Stanach Zjednoczonych odsetek ten wynosił zaledwie 15%, a w Wielkiej Brytanii 14%.

Oto kilka ciekawych faktów na temat m-commerce:

  • 30% kupujących mobilnie porzuci transakcję, jeśli nie jest ona zoptymalizowana pod kątem telefonów komórkowych (MoPowered)
  • 71% globalnych użytkowników telefonów komórkowych oczekuje, że strony internetowe będą ładować się prawie tak szybko jak; lub nawet szybciej niż ich komputer domowy (Compuware)
  • Około 58% użytkowników smartfonów wykorzystało swój telefon do zakupów w sklepie (Deloitte)
  • 61% ludzi ma lepszą opinię o markach, jeśli oferują one dobre doświadczenia mobilne (Latitude)
  • 57% osób nie poleciłoby firmy, która ma źle zaprojektowaną stronę mobilną (Google)

23 miliony brytyjskich kupujących użyje w tym roku smartfona do zakupów

eMarketer, który bada i analizuje aktualne trendy w marketingu cyfrowym, mediach i handlu, szacuje, że w tym roku aż 23,4 mln osób w Wielkiej Brytanii - czyli 58,3% kupujących - będzie przeglądać lub badać produkty za pomocą smartfonów.

m-commerce to przyszłość

Biorąc pod uwagę powyższe fakty, nie sposób zignorować m-commerce i potrzeb mobilnych klientów. Przyszły sukces firm zależy od ich chęci i zdolności do dostosowania się do preferencji zakupowych klientów. W związku z tym, że moda na m-commerce rozprzestrzenia się jak szalona, każda firma powinna zapewnić sobie jak najlepsze wrażenia z zakupów mobilnych, zanim pozostanie w tyle za konkurencją.

Przekładanie m-commerce na zyski

Tak jak w przypadku handlu elektronicznego na rynku globalnym, tak samo ważny jest m-commerce. Jak zawsze powtarzamy, jeśli mówisz w języku klienta, masz większe szanse na konwersję sprzedaży. Porozmawiaj z nami w Comtec, aby dowiedzieć się, jak możemy pomóc w tłumaczeniu i lokalizacji Twojej platformy m-commerce, aby zapewnić, że komunikujesz się z właściwą grupą docelową w najbardziej angażujący sposób.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Paweł Czapla

Redakcja kolumbijczyk.pl

Zobacz również