Zdolności językowe mogą stanowić klucz do sukcesu w biznesie międzynarodowym. Zapoznaj się z nowymi, ekscytującymi badaniami, aby dowiedzieć się więcej.
Nowe badania przeprowadzone przez Uniwersytet Aston znalazły niezbite dowody na to, że brytyjskie MŚP, które wykorzystują zdolności językowe, mają większe szanse na sukces w eksporcie.
W naszym 40-letnim doświadczeniu w pomaganiu organizacjom w wejściu na rynek globalny, zawsze wierzyliśmy, że komunikowanie się w języku nabywców pomaga w sprzedaży. Teraz jednak, dzięki pierwszemu tego typu badaniu, którego jesteśmy niezmiernie dumni, że mogliśmy być częścią, fakt ten został potwierdzony.
Ankita Tibrewal, doktorantka z Aston University, której Comtec pomagał przez ostatnie trzy lata, zdołała również określić ilościowo, jak wielką różnicę mogą zrobić umiejętności językowe. Zgodnie z wynikami badań, firmy eksportujące, które posiadają zdolności językowe, odnoszą o 30% większe sukcesy niż te, które ich nie posiadają.
W swoim dążeniu do zbadania, w jaki sposób inwestowanie w zdolności językowe (we własnym zakresie lub poprzez korzystanie z usług dostawcy usług językowych) może zwiększyć globalną przewagę konkurencyjną brytyjskiego sektora MŚP, Ankita przyjrzała się 415 firmom z różnych sektorów.
Pełny raport można przeczytać tutaj. Oto niektóre z najważniejszych wniosków:
- Dzięki znajomości języka, firmy mogą uzyskać dostęp do szerszych sieci i wykazać się większą przewagą konkurencyjną.
- Umiejętności językowe umożliwiają firmom zdobycie bezcennej wiedzy i zrozumienia sektora docelowego, co przekłada się na lepszy dostęp do rynków.
- Firmy zorientowane na przyszłość, które są bardziej skłonne do inwestowania w rozwój swoich pracowników, są z kolei bardziej skłonne do inwestowania w umiejętności językowe.
MŚP mogą znacząco zwiększyć swoją sprzedaż eksportową, wzrost i zyski poprzez:
- Zatrudnianie osób z umiejętnościami językowymi i wysoką inteligencją kulturową.
- Zapewnienie szkoleń językowych dla obecnych pracowników.
- Inwestowanie w profesjonalne usługi tłumaczeniowe z wykorzystaniem zaawansowanej technologii językowej.
Firma Comtec nie tylko pomogła w przeprowadzeniu badania, ale również jeden z naszych klientów, b2b.store, wziął w nim udział, przedstawiając studium przypadku omawiające jego doświadczenia z pracy w różnych językach.
Rob Mannion, założyciel b2b.store, pojawia się w tym podcaście wraz z promotorem badań doktoranckich, dr Geoffem Parkesem. Rob i b2b.store aktywnie pomagają wielu swoim klientom w ekspansji międzynarodowej, więc jego wgląd w ten proces był kluczowy. Jak mówi sam Rob:
"Sprzedaż w innym języku nie jest tak trudna, jak mogłoby się wydawać, a jeśli nawiążesz współpracę z odpowiednim serwisem tłumaczeniowym, wówczas w znacznym stopniu pozbawiasz ryzyka swoje plany ekspansji. W środowisku B2B musisz mieć doskonałe tłumaczenie, ze wszystkimi niuansami danej lokalizacji - to kluczowy składnik tego, czy odniesiemy sukces, czy nie."
Oczywiście, doskonale znamy to znaczenie; niezależnie od tego, czy tłumaczenie dotyczy komunikatu marketingowego skierowanego do klienta, czy też ma związek z komunikacją wewnętrzną. Badanie Ankity wyznacza przełomowy moment, w którym wreszcie istnieją pewne wymierne dowody na to, jak ważny jest język dla sukcesu w biznesie. Ten ważny kamień milowy oznacza, że o wiele więcej firm poświęci czas na wykorzystanie możliwości językowych teraz i w przyszłości.
Jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób tłumaczenia mogą odegrać rolę w Państwa strategii rozwoju, prosimy o umówienie się na rozmowę z naszym zespołem.