Doskonałe komunikaty wewnętrzne mają moc zwiększyć globalne zaangażowanie pracownikówAle jak zrównoważyć komunikację z zespołem regionalnym i szerszą komunikację z pracownikami na całym świecie?
Komunikacja wewnętrzna może być czymś więcej niż tylko cotygodniowym podsumowaniem wydarzeń w firmie. Jeśli jest dobrze prowadzona, ma moc łączenia pracowników, budowania kultury inkluzywności i zwiększania zaangażowania pracowników. Jeśli zdecydowałeś się przetłumaczyć komunikację wewnętrzną dla swoich wielojęzycznych pracowników, to jesteś na świetnym początku. Ale tłumaczenie komunikacji wewnętrznej nie ma większego sensu, jeśli treść nie jest odpowiednia lub angażująca dla danej grupy odbiorców. Kluczem jest tworzenie treści dostosowanych do lokalnych warunków ORAZ odpowiednich.
Oczywiście, niektóre komunikaty wewnętrzne mają charakter czysto praktyczny. Informacje legislacyjne i aktualizacje dotyczące całej firmy nie pozostawiają wiele miejsca na lokalizację - choć nadal wymagają tłumaczenia. Ale co z regionalnymi, zniuansowanymi wiadomościami? Od e-maili z okazji świąt regionalnych po lokalne kampanie zaangażowania pracowników i zbiórki pieniędzy na cele charytatywne - wszystkie te kwestie należy uwzględnić w planach globalnej komunikacji wewnętrznej.
Jeśli chcesz tworzyć angażujące komunikaty wewnętrzne, pierwszym krokiem jest zrozumienie, jakie treści są istotne dla Twoich globalnych i lokalnych odbiorców. Drugim krokiem jest przetłumaczenie tych komunikatów tak, aby były one właściwie zrozumiane. Więcej informacji na temat procesu tłumaczenia i lokalizacji można znaleźć w tym przewodniku - Tworzenie komunikacji wewnętrznej, która angażuje i łączy w każdym języku - ale na tym blogu skupimy się na znalezieniu harmonii pomiędzy komunikacją lokalną i globalną.
4 sposoby na stworzenie angażującej i istotnej wielojęzycznej komunikacji wewnętrznej dla zespołów regionalnych
Zaangażuj kolegów z danego kraju
Przeprowadziliśmy wywiady z ekspertami ds. globalnej komunikacji, aby dowiedzieć się, w jaki sposób zarządzają tłumaczeniami komunikacji wewnętrznej. We wszystkich wywiadach jedno przesłanie było wspólne: zaangażowanie lokalnych kolegów w rozwój komunikacji ma kluczowe znaczenie dla sukcesu.
Twoi "lokalni mistrzowie" mogą Ci pomóc, dostarczając lokalnych treści, które będą interesujące dla ich zespołów, a także dostarczając Ci bezcennych informacji zwrotnych na temat komunikatów, które chcesz przekazać. Będą oni świadomi wszelkich lokalnych problemów i wrażliwości i będą w stanie najlepiej kształtować sposób, w jaki wiadomości są przekazywane. Te relacje są często budowane dzięki regularnej dwukierunkowej komunikacji i angażowaniu współpracowników na wczesnym etapie procesu.
"Rozwiązaniem nie jest nakazanie, aby wszystkie treści pochodziły z centrali. To się nie uda. Nikt nie zna danego regionu tak dobrze, jak ludzie, którzy w nim mieszkają. Rozwiązaniem jest dotarcie do wszystkich Twoich lokalizacji i zaangażowanie ich w plan." - Val Swisher, Global Content Strategy.
Zaufaj ludziom na miejscu
Obok posiadania dobrej sieci regionalnej, ważne jest również zaufanie do lokalnych współpracowników i menedżerów. Są to najlepsze osoby, które mogą określić, w jaki sposób wiadomość powinna być przekazana lub który kanał należy wykorzystać. Ufając im w ich osąd, mogą oni dostrzec możliwości, o których istnieniu nie zdajemy sobie sprawy, lub, wykorzystując inny kanał, mogą dotrzeć do grupy, która w przeciwnym razie zostałaby przeoczona. Najlepsze podejście będzie się różnić w zależności od regionu i grupy odbiorców, dlatego warto zaufać ludziom na tych stanowiskach, którzy zrobią wszystko, co w ich mocy, by dotrzeć z przekazem do odbiorców.
Segmentacja treści i wiedza, jak podejść do każdego segmentu
Grupowanie typów treści i wymagań może pomóc w ustaleniu, w jaki sposób należy podchodzić do treści w komunikacji lokalnej. Dla każdej grupy można ustalić standardowe podejście i proces, które pomogą zlokalizować treści i zagwarantować poziom zaangażowania. Warto rozważyć te potencjalne segmenty i to, co może się sprawdzić w przypadku konkretnej organizacji.
- Wiadomości lokalne, takie jak działalność lokalnej społeczności, historie o lokalnych współpracownikach,
- lub kampanie, które są szczególnie ważne dla danego miejsca lub biura.
- Treści centralne, takie jak komunikaty dla kierownictwa, narracja korporacyjna i zmiany w całej firmie.
- Treści hybrydowe mogą obejmować komunikaty na poziomie korporacyjnym, które muszą być dostosowane do warunków lokalnych, takie jak budowanie marki, wprowadzanie nowych produktów i/lub wydarzenia w całej firmie.
Ułatwiaj korzystanie z treści globalnych i ich adaptację
Zrozumiałe jest, że jednym z kluczowych wyzwań dla menedżera ds. globalnej komunikacji wewnętrznej jest zapewnienie, że globalne standardy są stosowane konsekwentnie. Ważne jest jednak, aby zachęcać do lokalnej adaptacji globalnych komunikatów, aby zapewnić, że są one zarówno istotne, jak i zrozumiałe.
Umożliwienie tego może być tak proste, jak upewnienie się, że lokalni współpracownicy mają czas na wprowadzenie zmian, które mogą być wymagane. Może to oznaczać konieczność przetłumaczenia lub stworzenia napisów do filmu, a potencjalnie może to być po prostu dostosowanie wszelkich odniesień do czasu, tak aby miały one większy sens w danym regionie. Niezależnie od tego, jakie zmiany są wymagane, należy upewnić się, że lokalne osoby odpowiedzialne za komunikację otrzymają materiały z wyprzedzeniem, aby uniknąć sytuacji, w której poszczególne regiony wprowadzają komunikaty później niż inne.
Dając lokalnym współpracownikom czas i narzędzia, zwiększa się prawdopodobieństwo, że będą oni w stanie skutecznie dotrzeć z globalnymi komunikatami do swoich lokalnych odbiorców.
Jeśli chcesz uzyskać bardziej szczegółowe informacje na temat tego, jak tłumaczyć i lokalizować komunikację wewnętrzną, pobierz nasz przewodnik tutaj.